Hva
Hvor
Når

Fakta om gavekort

1. Kjøp

Billettportalens Gavekortet kjøpes via billettportalen.no/gavekort eller via telefon 21 95 92 00.

2. Levering

Hvis du velger å kjøpe gavekortet som Print@Home, og selv kan skrive det ut, er det gebyrfritt. Velger du å få levert gavekortet i en eksklusiv gaveinnpakning og sendt til en adresse, er gebyret kr. 35,- pr. gavekort inkl. porto.

3. Innløsing av gavekort

Innløsning av gavekort skjer ved kjøp av billetter, via billettportalen.no eller Billettportalens Kundeservice på tlf. 21 95 92 00.

Når du har funnet billetter på billettportalen.no, og har kommet frem til "Betaling", kan du velge å benytte gavekortet som betalingsmiddel. Her skal du taste inn gavekortets nummer, og beløpet blir motregnet. Deretter skal PIN-koden på 4 siffer tastes inn. PIN-koden ble sendt til kjøperen etter kjøpet.
Hvis du kjøper billetter for mer enn gavekortets verdi, skal du betale resten med et betalingskort. Hvis du kjøper billetter for mindre enn gavekortets verdi, blir restbeløpet stående på gavekort, som du så kan bruke til kjøp av billetter på et senere tidspunkt. Ved eventuelt bruk av gavekortet senere, skal du bruke samme gavekort nummer og PIN-kode.

Kjøper du billetter hos Billettportalens Kundeservice, skal du gjøre oss oppmerksomme på at du ønsker å betale med gavekort.

4. Levering

Ved forsendelse leveres gavekortet pr. post i løpet av fem virkedager i Norge. For gavekort, som sendes til utlandet, kan det forventes en leveringstid på opp til 14 dager. Gavekortet sendes til deg med B-post som vanlig brev til den adresse du har opplyst under kjøpet.

Hvis du ikke mottar gavekortet med posten, kan Billettportalen utskrive et nytt gavekort, uten omkostning og risiko for deg som kunde. Etter 30 virkedager anses gavekortet som mottatt, og det er herved ditt eget ansvar om gavekortet forsvinner. Etter 30 virkedager, vil det derfor bli pålagt et gebyr på NOK 60,- for gjenutskrivning av gavekortet. Det nye gavekortet har et nytt gavekortnummer og ny PIN-kode, mens det tapte gavekortet blir annullert og ikke lenger kan benyttes.

Ved Print@Home gavekort leveres e-posten med gavekortet raskest mulig etter gjennomført kjøp. Har du ikke mottatt din mail med kvittering i løpet for 24 timer etter kjøpet, ber vi om at du kontakter Billettportalens Kundeservice på tlf. 21 95 92 00.

5. Saldo

Du kan til alltid sjekke saldoen på gavekortet. Klikk her "Saldo på gavekort" Inntast gavekortets nummer samt PIN-kode - så kan du se hvor mange penger det er igjen på kortet.

6. Bortkommet gavekort

Ved forsvinning kan kortet etter henvendelse på tlf. 21 95 92 00 sperres med øyeblikkelig virkning. evt. misbruk før henvendelse, er ikke billettportalens ansvar og pengene er da tapt. gavekort kan gjenutskrives mot et gebyr på NOK 60,-.

7. Gyldighet

Gavekortet er gyldig i to år fra utstedelsesdatoen. Eventuelle restbeløp kan utbetales i hele gyldighetsperioden, samt opp til et år etter gyldighetsdatoen. Skriv en mail til kundeservice@billettportalen.no med følgende informasjon:

- Navn

- Gavekortnummer

- Kontonummer.

Det oppkreves et gebyr på NOK 15,- til dekking av omkostninger ved utbetaling av restbeløp før gyldighetsdatoen utløper. Dette gebyret gjelder kun gavekort utstedt fra og med 01. desember 2013.

8. Angrerett

Angrer du kjøpet av et gavekort, kan det returneres til Billettportalen innen 14 dager, så lenge gavekortet er ubrukt. Er gavekortet allerede brukt til kjøp av billetter innen 14 dager, kan kjøpet av billettene ikke angres. Angreretten starter fra det tidspunkt, hvor du mottar gavekortet pr. post eller e-post. Hvis kjøpet av gavekortet er foretatt hos TilDegFraMeg.no, henviser vi til deres hjemmeside for info ang. returrett. Du kan angre kjøpet av gavekort ved å sende gavekortet til:

Billetlugen A/S

Mosedalvej 14

2500 Valby

DANMARK

Husk å vedlegge opplysninger som gjør det mulig for oss å identifisere deg:

- Kjøpers navn

- E-mailadresse og telefonnummer

- ordrenummer el. Gavekortnummer

Hvis du har ordrebekreftelsen, må du gjerne sende med en kopi av denne. De forsendelsesomkostninger som pålegges returneringen av et gavekort, dekkes av kunden. Når du har sendt et gavekort retur til vår adresse, krediterer vi det betalte beløp uten gebyr, og innsetter pengene på kontoen som ble brukt under kjøpet senest 14 dager etter mottakelsen.

9. Begrensning for anvendelse

Billettportalen Gavekortet må ikke brukes i forbindelse med markedsføring eller som premie i konkurranser uten Billettportalens skriftlige tillatelse.

10. Betingelser

Ut over ovenstående retningslinjer er Billettportalen Gavekort omfattet av Billettportalens generelle salgs- og leveringsbetingelser.

11. Aktivering

Tidligere skulle man aktivere gavekortet før bruk. Det er ikke lenger nødvendig, man skal bare ha sin PIN-kode klar ved innløsning av gavekortet både online og ved telefonisk henvendelse. PIN-koden er fremsendt pr. e-post til kjøperen av gavekortet i forbindelse med kjøpet.

 

Events on focus