Hva
Hvor
Når

Vilkår og betingelser

Avtaleinngåelsen

Kjøpsavtalen er underlagt norsk lov og er først bindende for begge parter når Billettportalen har registrert og mottatt betaling.

Billetkjøpet

For å foreta kjøp på billettportalen.no må du gjøre følgende:

1. Søk og finn billett(er)
2. Velg leveringsform (Merk: print@home er ikke mulig på alle arrangementer)
3. Logg inn hvis du allerede er kunde. Hvis du ikke allerede er kunde, kan du enten velge å hoppe over logg inn eller du kan registrere deg som kunde.
4. Skriv inn leveringsadresse
5. Skriv inn e-postadresse
6. Godkjenn salgs- og leveringsbetingelsene
7. Kontrollèr om alle opplysninger er korrekte
8. Velg betalingsmåte 
9. Godkjenn kjøpet
 

Du kan nå se kvitteringen din på skjermen og i løpet av få minutter vil du motta din kvittering på e-post.

Levering

Billettportalen sender billetter over hele verden. Billettene sendes til deg raskest mulig, og du har dem i hende senest 7 virkedager etter kjøpet. Hvis billettene mot forventning ikke skulle dukke opp innen den angivne tid, skal du kontakte oss senest 30 dager etter kjøpet. Vi kan kontaktes på telefon 21 95 92 00 hverdager mellom 10.00 – 17.00. Hvis vi ikke hører fra deg innen 30 dager anser vi billettene for mottatt, så hvis du kontakter oss senere enn dette skal du betale et gjenutskrivningsgebyr. Gjenutskrivningsgebyret ligger på 60 NOK for en ordre.

For billetter som sendes til utlandet, inklusive Færøyene og Grønland, må man imidlertid forvente en leveringstid på opp til 14 dager. Billettene sendes til deg med alminnelig brev til den adresse du har opplyst ved kjøpet. Billettportalens strekkodesystem sikrer at den billetten du mottar ikke kan kopieres eller på annen måte forfalskes.

Betaling

Har du kjøpt billetter med leveringstype “Mobilbillett”, vil du i din online-kvittering kunne se en knapp med en lenke hvor du kan laste ned dine billetter. I den kvitteringen som du mottar på epost umiddelbart etter ditt kjøp, vil det også være en lenke til online-kvitteringen.

Hvis du ikke laster ned billettene dine fra online-kvitteringen med det samme, eller du ikke har mottatt bekreftelsen på epost, kan du gjøre følgende:

Hvis du har en kundeprofil på Billettportalen.no. kan du logge på "Min profil" via www.billettportalen.no. Under “Billetter og kjøp”, kan du finne en lenke til online-kvitteringen din, slik at du kan laste ned mobilbillettene dine derfra.

Hvis du ikke har en kundeprofil på Billettportalen.no. kan du kontakte Billettportalens Kundeservice på 21 95 92 00. Billettportalens Kundeservice vil kunne hjelpe med å sende kvitteringen til din epost igjen, slik at du kan laste ned billettene.

Du kan betale for billettene med vanlig bankkort, VISA eller Mastercard. All kommunikasjon mellom deg og billettportalen.no foregår kryptert slik at andre ikke kan se dine kortopplysninger. Dine kortopplysninger sendes direkte til PBS, og billettportalen.no lagrer de ikke.

Leverings- og administrasjonsomkostninger

Leverings- og administrasjonsomkostningene avhenger av hvor billetten skal sendes. Alle priser er inklusive moms og skatter.

Du betaler en avgift per billett. Serviceavgiften varierer, og vises på ordreoversigten når du kjøper dine billetter.

Billetter som skal sendes med Posten Norge tillegges et forsendelsesgebyr på kr. 49 pr. brev. Forsendelsesgebyr til utlandet er kr. 50.

Billetten

Billetten med den påtrykte strekkoden er adgangsbeviset ditt til et konkret arrangement. Billetten er kun gyldig såfremt strekkoden er aktivert. Det vil si, at billetter som har blitt annullert av oss pga. bortkomst osv., ikke er gyldige adgangsbevis. Strekkoden aksepteres kun én gang. Billetten kan altså ikke kopieres eller på annen måte forsøkes brukt flere ganger.

BIlder av billett lagt ut på sosiale medier er å anse som uforsvarlig bruk av denne, og kan i slike tilfeller forsøkes brukt av en tredjepart. Vi tar i slike tilfeller ikke ansvar for allerede aktiverte billetter, da denne anses som benyttet.

Hvis du blir forhindret i å delta på et arrangement, kan du gi billetten til en venn. Det kan dog være enkelte arrangementer hvor der forlanges legitimasjon i døren, men det vil i så fall fremgå tydelig på hjemmesiden og på billetten. Det er ikke tillatt å overdra kjøpte billetter i kommersiell eller annen forretningsmessig øyemed. En overtredelse av denne bestemmelsen vil føre til annullering av billetten fra Venuepoint AS' side. Med en overdragelse i kommersiell eller annen forretningsmessig sammenheng fremheves spesielt - men er ikke begrenset til - følgende forhold:

Alt profesjonelt virksomhetssalg eller annen overdragelse av billetter, uansett pris. Benyttelse av billetter som premie i konkurranser eller lignende uten at det på forhånd er gitt tillatelse fra både konsertarrangør og artist. Overdragelse av billetter, hvor overdragelsen skjer som tilgift til andre ytelser, som f.eks. salg av reise, restaurantbesøk, hotellopphold og lignende, uten at det på forhånd er innhentet tillatelse fra såvel konsertarrangør som artist. Det bemerkes spesielt, at det ifølge Svartebørslovener forbudt å søke oppnådd fortjeneste gjennom videresalg av konsertbilletter. (Lov om forbud mot prispåslag ved videresalg av billetter til kultur- og idrettsarrangementer. (2007-06-29).

Tap av billett

Hvis billetten blir borte før arrangementet, kan Billettportalen utstede en ny billett til deg,
Mottar du ikke billetten med posten innenfor avtalt tid, kan Venuepoint AS skrive ut en ny billett til deg uten omkostning og risiko for deg som kunde. Den nye billetten vil ha en ny strekkode, mens den bortkomne billetten blir annullert og kan da ikke lengre benyttes i inngangen. Kontakt Venuepoint AS med ønske om gjenutskrift SENEST 30 HVERDAGER etter kjøpet ditt. 
Gebyret for å gjenutskrive en bortkommen billett er NOK 60,- i ekspedisjonsgebyr samt eventuell forsendelsesgebyr. Dette gjelder ikke mobilbilletter, som er gratis å få gjensendt.
Når en gjenutskrift er gjennomført, er det det denne som er gjeldende mens de opprinnelige billettene er annullert.

Refundering

Kjøpte billetter refunderes kun ved avlysning.
Som billettagent for arrangøren hefter ikke Venuepoint AS for tilbakebetaling i forbindelse med avlysning. Venuepoint AS vil forsøke å sikre ved avtaler, at arrangøren refunderer billetkjøpesummen i tilfeller av en eventuell avlysning, men kan ikke påta seg noe forretningsmessig ansvar utover dette.
Avkrevd billettgebyr, andre gebyrer samt evt. forsendelsesomkostninger refunderes ikke.

Ekspedisjonsgebyr

NOK 25,- pr. ekspedisjon. Dette gebyret betales hvis du kjøper billetter via Billettportalens Kundeservice, eller i inngangen til et arrangement. Ekspedisjonsgebyret dekker utgiften til personale, og kan unngås hvis billettene kjøpes online via billettportalen.no

Avlysning

Et arrangement er avlyst dersom det ikke gjennomføres. Endringer i repertoar, dato, delvis gjennomførelse av arrangementet osv. er således ikke en avlysning, og pengene refunderes normalt ikke. Les allikevel informasjonen om arrangementet.

OBS! Gebyr og forsikring i forbindelse med billettkjøpet refunderes ikke ved avlysninger/flytting.

Reklamasjon

Enhver form for reklamasjon som vedrører selve arrangementet, skal rettes direkte til arrangøren. Er der imidlertid noe du er utilfreds med i forbindelse med ditt kjøp av billetter, kan du kontakte Venuepoint AS' kundesenter på kundeservice@billettportalen.no eller på telefon 21 95 92 00.

Forbehold

Billettportalen tar forbehold om feil i opplysninger om priser og for utsolgte arrangementer.

Billettportalen forbeholder seg retten til at endre på plasstildelingen innenfor samme billettkategori samt flytte til en annen kategori mot å utbetale kunden en eventuell prisforskjell.
Billettportalen forbeholder seg retten til å annullere utstedte billetter mot tilbakebetaling av billettens pris samt gebyrer.
Billettportalen er alene ansvarlig for billetkjøperens eventuelle direkte tap, såfremt ansvar foreligger etter Norsk Lovs alminnelige regler. Billettportalens ansvar er i slike tilfeller begrenset til det betalte billettgebyr.

Events on focus