Hva er Print@home?

Print@home er en selvbetjeningsløsning som både gjør det enklere og billigere for deg å kjøpe billetter hos Billettportalen. Print@home betyr at du selv skriver ut billetten din.
For å kjøpe print@home- billetter må du ha følgende klart: et betalingskort, ha installert Adobe Acrobat Reader på datamaskinen din (programmet kan lastes ned gratis, se i bunnen av denne siden), du må ha adgang til e-posten din og en skriver. Det behøver ikke å være en fargeskriver, men den skal bare ikke være for gammel (under 10 år). Skriveren skal trykke billetten godt nok til at strekkoden kan skannes/leses ved inngangen.

Slik kjøper du print@home- billetter

Når du vil kjøpe billetter, starter du med å velge print@home som leveringsmetode (NB! Ikke alle arrangementer har print@home- billetter). Deretter leser og godkjenner du salgs- og leveringsbetingelsene, avslutter kjøpet og betaler billettene.
Du vil motta en e-postmelding som bekreftelse på kjøpet. E-posten vil inneholde din print@home- billett som en vedlagt PDF fil. Deretter kan du skrive ut billettene og ta de med til arrangementet.


Fordelene ved print@home

Ved å bruke print@home kan du kjøpe billetter nesten helt frem til arrangementet starter. Kjøper du billettene og skal ha de sendt i posten, stenger billettsalget 5 virkedager før arrangementet. Dette er for å sikre at billettene kommer frem i tide. Med print@home unngår du også å betale forsendelsesgebyr for dine billetter. Du kan også enkelt videresende e-postmeldingen med billettene til en annen, hvis du selv blir forhindret i å bruke billettene.


Sikkerhet ved print@home

Alle print@home-billetter skannes/leses i døren. Dersom print@home- billettene er skrevet ut flere ganger, gir de kun adgang til arrangementet første gang de benyttes.
En print@home- billett har like stor verdi som en trykket billett, pass derfor godt på den. Mister du e-posten med billettene, kan du logge på Min profil via knappen på høyre side av menylinjen på billettportalen.no, og gjenbestille meldingen med billettene. Vi gjør oppmerksom på at misbruk av billetter betraktes som bedrageri og vil politianmeldes.


Hva gjør jeg hvis jeg har opplyst om feil e-postadresse?

Send en mail til kundeservice@billettportalen.no og opplys om den e-postadressen som er feil samt den e-postadressen du ønsker å få sendt billettene til. Deretter endrer vi adressen og sender billettene på nytt til den nye adressen.
Vær oppmerksom på at billetter som er kjøpt og sendt til feil e-postadesse kun refunderes hvis du kontakter Billettportalens kundeservice i åpningstiden.


Hva gjør jeg hvis jeg ikke har fått meldingen med billettene?

Undersøk om du har skrevet korrekt e-postadresse og om billettkjøpet er bekreftet gjennomført. For å finne ut av problemet kan du logge på Min profil via knappen på høyre side av menylinjen på billettportalen.no og forsøke å sende meldingene med billettene på nytt.
Du kan også undersøke om du har et spamfilter i e-posten som hindrer deg i å motta billetten.
Hvis du fortsatt ikke har mottatt e-posten, skal du ringe til Billettportalens callcenter på tlf. 04612 eller sende en mail til kundeservice@billettportalen.no
Dreier det seg om billetter som skal benyttes samme dag, kan du ta med  gyldig legitimasjon til spillestedet, hvor personalet vil forsøke å hjelpe deg.

Hva gjør jeg hvis jeg har mistet mine print@home billetter etter jeg har skrevet de ut?

Send en mail til oss med navn, telefonnummer og mailadresse, anullerer vi billettene og sender nye til deg i posten. Det koster 20 kr. pr. billett å få de sendt på nytt med posten.

Hva gjør jeg, hvis jeg ikke har Acrobat Reader?

Du kan laste ned Acrobat Reader gratis her