Hva
Hvor
Når

Gode råd

Avbestillingsforsikring

Har du kjøpt en billett og ønsker å være sikker på å få pengene tilbake hvis du blir syk og ikke kan komme til arrangementet?

Billettportalen tilbyr i samarbeid med Europeiske Billettforsikring avbestillingsforsikring på dine billetter. Forsikringen koster 6% av billettens pris (ekskl. gebyr). Når du kjøper billetter og velger forsikring, beregnes beløpet og verdien legges automatisk til i din ordre. Er billettprisen eksempelvis NOK 100 , koster det NOK 6 å forsikre den.

Avbestillingsforsikringen gjelder bl.a.:

  • Død eller akutt sykdom hos den forsikrede, forsikredes familie eller ledsagere.
  • Brann eller innbrudd i egen bolig rett før arrangementets begynnelse.
  • Skilsmisse eller separasjon.
  • Hvis du uventet bliver oppsagt mindre enn 3 måneder før arrangementet.
  • Billettinnehaveren ikke består en eksamen og skal opp på ny.

Prisen er den totale forsikringspremie inklusiv skadeforsikringsavgift til staten på 1,1%

OBS: Forsikringen dekker ikke hvis du bare har blitt forhindret på grunn av andre planer.

Billettportalen står kun for salg av forsikringen. Alle spørsmål om forsikringen kan derfor rettes til Europeiske Billettforsikring på www.er.dk eller telefon 00 45 33 27 82 74

Les de komplette forsikringsregler her

Skadeanmeldelse finner du her (PDF) eller anmeld skaden online: https://claimslite.europaeiske.dk/no/

Billetter i gave

Din billett er ikke personlig. Du kan derfor gi den i gave, selv om det er ditt navn som står på billetten. Kun ved noen arrangementer vil det bli sjekket ID, men dette opplyses på hjemmesiden.
Vær oppmerksom på at du som kjøper, fortsatt er den juridiske eier av billetten. Billettportalen kan derfor kun hjelpe kjøperen av billetten hvis den er mistet, eller hvis det skulle oppstå andre problemer. 

Billetthaier

Billettportalen anbefaler at man kun kjøper billetter via en autorisert billettformidler. Arrangøren av det arrangement du ønsker billetter til vil alltid henvise direkte til den/de autoriserte billettformidlere. I Norge er de største offisielle billettformidlere; Billettportalen og Billettservice.

Billettportalen kan ikke verifisere billetter, eller endre navn på billettene.

Hvis de offisielle tilbydere melder utsolgt på en konsert, er det dessverre ofte for godt til å være sant at billettene kan kjøpes via andre kanaler.
Hvis du likevel vil ta sjansen, og kjøpe billetter hos en uautorisert tilbyder vil vi anbefale at du handler med personer du kjenner eller på annen måte kan finne frem til igjen. Dette vil gi deg bedre muligheter for å få hjelp, i tilfellet strekkoden på billetten er ugyldig og du dermed ikke kom inn til arrangementet.

Billetthaiene forbedrer seg hele tiden, og følger helt naturlig med i utviklingen. De har flotte hjemmesider som fremstår helt lovlige, og vil få deg til at føle deg trygg. Billettportalen kjenner til følgende sider hvor kunder har blitt lurt: Viagogo, Euroteam.info og Worldticketonline.com. I Norge er det ulovlig å selge billetter til overpris, og det strider i mot Billettportalens salgs- og leveringsbetingelser. Det forhindrer ikke utenlandske firmaer og privatpersoner i å selge billetter til overpris.

Hos Billettportalen kan du i de fleste tilfeller skrive deg på en venteliste til utsolgte arrangementer. Du blir da kontaktet hvis Billettportalen skulle få flere billetter til salg.

Innen billettkjøp og storsalg

Generelt billettkjøp

  • Bruk alltid kun ”Billettportalens knapper”, og ikke din browsers. Du risikerer at dine billetter forsvinner, at du får feil dato, show, eller plasser.
  • Vær nøyaktig når du taster inn dine betalingsopplysninger. Har du tastet feil blir betalingen avvist, og du kan i verste fall miste billettene din.
  • Kjøpet er ikke gjennomført før du har sett skjermbildet med din kvittering.
    Hvis du ikke ser dette skjermbildet, er kjøpet ikke gjennomført.
  • Kvitteringen sendes også til deg på den e-mail-adresse du har opplyst.
  • Kvitteringer utsendes i den rekkefølge, kjøpene er gjennomført. I perioder med stor belastning kan det derfor ta litt tid før e-mailen med kvitteringen din når frem.
  • Dobbeltsjekk alltid din bestilling under ordreoversikten i kjøpsprosessen for å se om den er korrekt, eller om du har trykket feil et sted. Du kan trykke på +’et ved siden av det valgte arrangement for å få utvidet detaljene, f.eks. rekke- og setenummer på din nåværende bestilling.

Storsalg

Queue-IT

Ved storsalg benytter Billettportalen seg av Queue-IT, som er et online køsystem som tildeler deg et kønummer som gir adgang til kjøp av billetter avhengig av plasseringen din i køen. 
Kjøperne til storsalg blir altså sluset inn til kjøpsprosessen i mindre grupper for å unngå overbelastning på siden – som i siste ende går ut over kjøperne.

Gjør kjøpsprosessen lettere og raskere ved å følge disse tips:

  • Opprett din profil og vær logget inn før salget starter. Så slipper du for å taste og dobbeltsjekke informasjonene dine under selve kjøpsprosessen.
  • Ha kun én fane/et vindu med Billettportalen åpen. Det er en unødig belastning av systemet, og gir feil inntrykk av hvor mange kjøpere som er i køen. 
  • Klikk kun én gang på hver knapp. Systemet er under press, og reaksjonstiden kan være lenger end normalt.
  • Ikke vær kresen med de plasser du får tildelt. Det er mange i køen, og du får muligvis ikke tilbudt andre plasser hvis du trykker ”nei takk”. Gå derfor ikke tilbake for å sjekke om det er andre plasser.

Via telefonen

Kjøp billetter via kundeservice. Når du ringer inn får du en plass i køen. Er det ikke plass til alle i køen, hører du en opptatt-tone. Legg derfor på, og prøv å ringe igjen et par minutter senere.
Ha ditt kredittkort klar da betaling finner sted med det samme.
Telefonnummeret til kundeservice er: 04612

 

Tidsbegrensning online

Når du er i gang med et kjøp, reserverer du de pågjeldende seter, så ingen andre kan gå inn for å kjøpe disse setene samtidig. På grunn av den store etterspørselen, har vi en tidsfrist på hvor lang tid du kan bruke på å gjennomføre handelen. Tidsfristen kan variere fra arrangement til arrangement, alt avhengig av hvilke informasjoner vi trenger fra deg.

I gjennomsnitt har du ca. 10 min. til å gjennomføre et kjøp. Hvis tiden går ut blir billettene frigitt igjen. På den måten sikrer vi at flest mulig får sjansen til å kjøpe billetter.Hvis du ikke når tidsfristen, blir du nødt til at starte forfra, og da er det INGEN GARANTI for at du kan få tilbudt de samme billettene igjen. Vi anbefaler derfor at du alltid har ditt kredittkort klart, når du starer et kjøp på billettportalen.no.

Flere forestillinger i en ordre

Det er mulig å samle flere arrangementer i en ordre, og dermed kun betale forsendelsesgebyr én gang. 
Dette er kun mulig ved utvalgte arrangører, og krever at du kjøper billetter fra samme arrangør. ”legg til billetter”-knappen finner du ved trinnet ”Ordre oversikt” i kjøpsprosessen.

Events on focus